شیمی در صنعت

رفع مشکلات کف در رنگ، پوشش و جوهر

کف کردن بر تولید و اعمال رنگ، پوشش و جوهر تأثیر می گذارد. این ناهنجاری را می توان با استفاده از کف زدا و ضد کف برطرف کرد.

مشکلات ناشی از فوم در رنگ، پوشش و جوهر
فوم یک جسم نامطلوب است که در هنگام تولید رنگ، پوشش و جوهر ایجاد می شود. این ناهنجاری می تواند باعث ایجاد عیوب سطحی عمده در هنگام استفاده شود. ایجاد کف می تواند در طول فرآیند تولید رخ دهد، جایی که منجر به هدر رفتن فضا در مخازن تولید می شود. کف کردن نه تنها بر کارایی تأثیر می گذارد، بلکه بر کیفیت و عملکرد محافظتی رنگ ها و پوشش ها نیز تأثیر می گذارد.

عوامل موثر بر تشکیل کف
تقریباً تمام عناصر موجود در رنگ ها، پوشش ها و جوهرها می توانند بر رفتار فوم تأثیر مثبت یا منفی بگذارند. جدای از این، نوع بستر و روش اجرا نیز می تواند تاثیرگذار باشد. این وضعیت بر حذف کف حاکم است و معمولاً پوشش ها را نمی توان کف زدایی کرد. به عنوان مثال، یک کاربرد اسپری خاص می تواند منجر به خواص استثنایی فیلم شود، با این حال، استفاده از همان رنگ در عملیات پوشش پرده می تواند منجر به مشکلات کف شود.

چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟
با توجه به احتمال زیاد وجود مواد بالقوه تثبیت کننده کف در سیستم های رنگ، پوشش و جوهر، برای جلوگیری از تشکیل کف یا از بین بردن کف ایجاد شده از مواد ضد کف یا کف زدا استفاده می شود. بنابراین، کف زداها تقریباً در همه فرمولاسیون ها نقش مهمی ایفا می کنند.

کف زدا چیست؟ آنها چه کار می کنند؟
کف زدا یک افزودنی است که برای از بین بردن کف در رنگ ها، پوشش ها و جوهرها در حین استفاده و اطمینان از عاری بودن آنها از عیب استفاده می شود. با این حال، شناخته شده است که آنها باعث ایجاد نقص در پوشش هایی مانند چشم ماهی، دهانه، ترکیدن و فرورفتگی می شوند. بنابراین، برای ضد کف ها ضروری است که هر دو عیب را برطرف کنند و در عین حال خاصیت ضد کف را به رنگ ها و پوشش ها ارائه دهند.

محلول های کنترل فوم برای رنگ، پوشش و جوهر
طیف وسیعی از مواد ضد کف برای پوشش های غیر آبی و آبی ارائه می دهد. طیف وسیعی از عوامل ضد کف Trioban با تنظیم فرمولاسیون آنها بر اساس فرآیند تولید، ویسکوزیته، نوع رزین و فرآیند کاربرد، راه حل های مناسبی را ارائه می دهد. این کف زداها کیفیت رنگ ها را بهبود می بخشد، از ایجاد دهانه ها جلوگیری می کند، فرورفتگی ها را کاهش می دهد، از ترکش جلوگیری می کند و بروز چشم ماهی در پوشش ها را کنترل می کند.

طیف ضد کف و ضد کف تریوبان محصولات سازگار با محیط زیست هستند که نیازهای صنعت رنگ، پوشش و جوهر را برآورده می کنند. آنتی فوم های تریوبان عملکرد بالایی دارند و به راحتی قابل استفاده هستند. برخی از کف زدا برای رنگ ها، پوشش ها و جوهرها در زیر فهرست شده اند:

TRIOBAN PC NXZ یک ضد کف بدون سیلیکون است که ترکیبی از روغن معدنی و استرهای اسید چرب است. برای تمام سیستم های امولسیونی رایج با سازگاری خوب و کارایی طولانی مدت استفاده می شود. این غیر خورنده و موثر در محدوده pH گسترده با خواص کوبیدن موثر است. همچنین به عنوان عامل رهاسازی قالب و مواد شیمیایی تکمیل کننده در صنعت لاستیک کاربرد دارد. TRIOBAN PC NXZ در حذف هوای محبوس شده در محصولات ساختمانی مانند ملات، چسب و گچ بسیار موثر است، در صورتی که هوا باید به حداقل برسد.

TRIOBAN PC 1070 یک ضد کف مایع بدون سیلیکون برای کاربردهای آب است. این کف زدا برای پوشش های معماری، رنگ های براق و مواد شیمیایی تکمیل کننده پولیش خودرو استفاده می شود. TRIOBAN PC 1070 یک آنتی فوم اقتصادی است که در سیستم های قلیایی و اسیدی موثر است. اثربخشی طولانی مدت در آب و پایداری عالی را فراهم می کند. استفاده از این کف زدا مقرون به صرفه است و به طور کلی 0.2% تا 0.5% استفاده بر اساس کل سیستم می باشد.

TRIOBAN AW 642 LV یک ضد کف است که می تواند فوراً در آب پراکنده شود، که می تواند در هر مرحله از یک فرمول ترکیبی باشد. این عامل ضد کف، آزادی قابل توجهی از عیوب مانند نقص سطح و چشم ماهی در طول تشکیل فیلم می دهد. همچنین شکستن سریع حباب ها را در رول کردن یا برس زدن بدون ایجاد نقص سطحی تسهیل می کند. TRIOBAN AW 642 LV یک عامل ضد تار است که 0.1٪ -0.3٪ برای آن کافی است. در هر دو سیستم اسیدی و قلیایی موثر است.

TRIOBAN PC 2151 به ویژه برای سیستم های مبتنی بر آب طراحی شده است. این ماده ضد کف مبتنی بر روغن هیدروکربنی در حضور سورفکتانت های مختلف بسیار موثر است و تحت تأثیر دماهای شدید و pH های مختلف قرار نمی گیرد. TRIOBAN PC 2151 قابلیت کنترل کف در طی فرآیندهایی مانند ساخت، اعمال و بسته بندی رنگ، پوشش و جوهر را دارد.

TRIOBAN PC NSDL یک ضد کف است که ترکیبی از روغن معدنی و استرهای اسید چرب است. این فوم فوم را فورا کاهش می دهد، که در آب قابل پخش است تا امولسیون پایداری متوسط را تولید کند. این آنتی فوم کارایی طولانی مدت دارد و برای تمامی سیستم های امولسیونی رایج مناسب است. TRIOBAN PC NSDL هوادهی و کف کردن را در طول ساخت، پر کردن و اعمال رنگ کنترل می کند. این کف زدا در چسب ها، پوشش های معماری، گچ، پراکندگی های پلیمری و جوهرهای چاپ UV کاربرد دارد. این ضد کف در محدوده وسیعی از pH موثر است.

TRIOBAN IC NIK یک ضد کف بسیار همه کاره است که تأثیر ناچیزی در براقیت دارد. این ترکیبی از حذف سریع کف با کارایی طولانی مدت است. این ماده ضد کف در محدوده وسیعی از pH موثر است. TRIOBAN IC NIK به طور ایده آل در نسبت های 0.1٪ تا 0.5٪ برای اکثر پوشش های سطح استفاده می شود. این ترکیبی از روغن معدنی با استرهای اسیدهای چرب همراه با ذرات آبگریز است.

TRIOBAN PC SDXL یک امولسیون تثبیت شده بر پایه آب از روغن معدنی با استرهای اسیدهای چرب است که در رنگ ها، پوشش ها، چسب ها و مواد افزودنی کاربرد دارد. این کف زدا خاصیت کوبیدن خوب، کارایی طولانی مدت دارد و در دوز پایین بسیار موثر است. در شرایط pH شدید پایدار است و استفاده از 0.1٪ تا 0.5٪ کافی خواهد بود.

TRIOBAN PC DKW ترکیبی از هیدروکربن ها و استرهای اسید چرب است. این کف زدا شکست سریع فوم را با اثر طولانی مدت ترکیب می کند. تحت تأثیر فشار و دما شدید قرار نمی گیرد. این ضد کف هم در محیط های قلیایی و هم در محیط های اسیدی موثر است. استفاده از حدود 0.1٪ تا 0.5٪ باعث کنترل خوب کف می شود. این ماده در رنگ های مبتنی بر استایرن بوتادین اکریلیک، وینیلیدین کلرید، EVA (اتیلن وینلی استات)، آلکیدهای محلول در آب، PVC و کوپلیمرهای آن کاربرد دارد.

TRIOBAN PC 722 یک سیلوکسان اصلاح شده ارگانو، هیدروفوب، سیلیکون پلی اتر، سورفکتانت است که یک ضد کف اقتصادی برای رنگ ها، پوشش ها و جوهرها می باشد. این ضد کف سیلیکونی برای فرمولاسیون پوشش با کیفیت بالاتر مناسب است. آنها همچنین می توانند با جامدات آبگریز ترکیب شوند تا اثر کف زدایی را افزایش دهند. این آنتی فوم بر پذیرش خمیر رنگ در هنگام استفاده از خمیرهای رنگی تاثیری ندارد و در سیستم های براقیت بالا بر براقیت تاثیر نمی گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *