شیمی در تصفیه آب

روش تبدیل هیدرازین هیدرات در فاضلاب

کاربرد هیدرازین هیدرات

این اختراع روش تبدیل هیدرازین هیدرات در فاضلاب را  نشان می دهد. این روش شامل مراحلی است که یک ترکیب فلزی واسطه و یک حلال الکلی به فاضلاب حاوی هیدراته هیدرازین اضافه می‌شود، pH با NaOH یا آب آمونیاک 9-14 تنظیم می‌شود و واکنش با سرعت همزدن 50 انجام می‌شود. -200 دور در دقیقه و دمای 10-40 درجه سانتیگراد برای 18-24 ساعت، که در آن ترکیب فلز واسطه کلرید Fe یا Co یا Ni یا Ru یا Pd یا Pt یا یک ترکیب اسید نیتریک می باشد.

نسبت مولی فلز واسطه ترکیب به هیدرات هیدرازین 1: (400-500) است و نسبت جرمی حلال الکل به یک عامل محافظ (20-40): 1 است.

نوعی تبدیل روش هیدرازین هیدرات در فاضلاب

زمینه فنی

این اختراع متعلق به حوزه فنی برای تصفیه پسماندهای آلی است که به طور خاص مربوط به نوعی تبدیل روش هیدرازین هیدرات در فاضلاب است.

تکنولوژی پس زمینه

هیدرازین هیدرات ماده خام Minute Organic Synthesis است و ابزار به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. توزیع هدف هیدرازین، 1/3 بالاتر از ساخت دی اکسیدان آب دیگ است، و هیدرازین عامل کف کننده 30٪ در (شامل هیدرازین هیدرات و سولفات هیدرازینیم)، 10٪ را برای داروسازی تشکیل می دهد. با توجه به مولکول هیدرات هیدرازین. حاوی دو نیتروژن با هسته دوستی و چهار هیدروژن فعال است که می تواند جایگزین شود، بنابراین، تقریباً به تمام طیف ها با محصول شیمیایی خوب مربوط می شود که هیدرات هیدرازین ماده خام است. هیدرات هیدرازین احیا کننده قوی است، قابلیت تکرارپذیری و خورندگی قوی دارد، می تواند حکاکی شیشه، لاستیک، چرم، چوب پنبه و غیره.، نوعی ماده خام شیمیایی بسیار مهم است.

در صنعت کالاهای مصرفی، عمدتاً برای تولید مواد کف کننده؛ در صنعت داروسازی، جزء اصلی تولید داروهای مختلف است. همچنین می تواند به طور جداگانه برای تولید ده ها نوع آفت کش مانند حشره کش، ضد باکتری استفاده شود. در محافل صنعتی، می تواند به عنوان آنتی اکسیدان. به دلیل خاصیت کاهنده قوی هیدرات هیدرازین، و ویژگی غیر سمی محصول واکنش اکسیژن، عاری از خوردگی است همچنین به طور گسترده ای در تصفیه اکسیداسیون آب دیگ بخار تولید برق در مقیاس بزرگ یا به عنوان آبکاری صنعت آبکاری به طور همزمان استفاده می شود.

مواد کلاس نیتروژن آمونیاکی در بدنه آبی یک شاخص اصلی آلودگی در فاضلاب چین است و مواد کلاس نیتروژن آمونیاکی موجود در آب می تواند باعث اتروفیکاسیون بدنه آبی شود، ارزش زینتی بدنه آبی را کاهش دهد، حتی موجودیت انسان را به خطر بیندازد و زیست شناسی زمان جدی است.بنابراین در فرآیند تولید، نمی توان به طور مستقیم از فاضلاب حاوی هیدرات هیدرازین ساطع کرد،.لازم است از طریق تصفیه فاضلاب، هزینه تولید تجاری آن لزوماً افزایش یابد.

روش رایج تر پردازش فاضلاب

روش رایج تر داخلی پردازش فاضلاب نیتروژن آمونیاکی حاوی هیدرات به طور عمده دارای فرآیند فیزیکی و شیمیایی، روش اکسیداسیون شیمیایی، تبادل یونی، روش بارش شیمیایی و تصفیه بیولوژیکی و غیره است. باعث می شود مواد نیتروژن آمونیاکی از فاز مایع به فاز گاز منتقل شوند و مکانیسم تصفیه فرآیند انتقال انبوه است که همه برای فرآیند فاضلاب نیتروژن دار آمونیاکی با غلظت بالا وجود دارد. اما حجم تجهیزات مورد نیاز برای فرآیند فیزیکی و شیمیایی بسیار زیاد است، مصرف برق زیاد است. و اثر حذف محدود است. دقیقاً کلرید کردن است که روش اکسیداسیون شیمیایی فناوری خوب پساب نیتروژن آمونیاکی را پردازش می کند.

کلرید کردن به این صورت است که با کلر یا هیپوکلریت سدیم q.s در فاضلاب قرار می گیرد و نیتروژن آمونیاکی موجود در فاضلاب است. به نیتروژن اکسید می شود و از بین می رود. این روش می تواند محصول جانبی مانند کلرامین و کلر آلی تولید کند و باعث آلودگی ثانویه شود، باید پس از تصفیه، هزینه و عوامل مصرف انرژی در نظر گرفته شود، برای فرآیند بازده بالا نامناسب است.

-تغلیظ فاضلاب نیتروژن دار آمونیاکی.

تبادل یونی عبارت است از مبادله واکنش یونی روی مبدل یونی و یون آمونیوم موجود در فاضلاب در ستون تبادل یونی و در نتیجه رسیدن به هدف نیتروژن زدایی از فاضلاب، فرآیندهای روش مناسب در پسماند نیتروژن آمونیاکی.

روش رسوب شیمیایی

آب با غلظت متوسط ​​کم. روش رسوب شیمیایی عبارت است از افزودن نمک منیزیم و فسفات محلول در پساب نیتروژن آمونیاکی و ساخت نیتروژن معدنی در فاضلاب MgNH4PO4·6H2O رسوب می کند، بنابراین نیتروژن آمونیاکی در فاضلاب حذف می شود. دوز بزرگ، نسبتاً پرهزینه است، پس از تصفیه مقدار زیادی گل تولید شده در فرآیند پردازش، و یون کلرید افزودن عامل وارد کننده و آلودگی فسفاتیک هنوز مشکلی است که باید حل شود. اثر درمان بیولوژیکی در معرض زیست فعال است. محدودیت، و این فناوری برای ورود به آب مورد نیاز کیفیت آب نسبتاً سخت است و فضای کف بزرگ است و سرعت پیری در دمای پایین کم است و چرخه طولانی است، برای پخش مناسب نیست.

خلاصه اختراع

هدف از اختراع برای غلبه بر نقص هنر قبلی است، به شرطی که نوعی روش برای هیدرات هیدرازین در فاضلاب تبدیل شود. اصول اختراع به شرح زیر است: اختراع حاضر فاضلاب با استفاده از ترکیب فلزی ترانزیشن برای پردازش حاوی هیدرات هیدرازین است. که در آن عامل محافظ را اضافه کنید. هیدرات هیدرازین و ترکیب فلزی انتقالی واکنش ردوکس برای تولید نیتروژن در شرایط عادی رخ می دهد. پودر فلز واسطه تولید شده در واکنش زمانی که هیدرات هیدرازین بیش از حد است، دارای اتوکاتالیز خاصی است. وجود آن تجزیه خود هیدرات هیدرازین را تا حد معینی تسریع می کند، بنابراین به هدف هیدرات هیدرازین تجزیه شده می رسد.

کاربرد هیدرازین هیدرات در فاضلاب

کاربرد هیدرازین هیدرات در فاضلاب

برای ترکیب مبتنی بر نیکل، واکنش بتن به شرح زیر است:

وقتی هیدرات هیدرازین مقدار کمی باشد:

2Ni2++N2H4+4OH-→2Ni↓+N2↑+4H2O

وقتی هیدرات هیدرازین بیش از حد باشد: 

N2H4·H2O→N2H4+H2O 3 N 2 H 4 → N i N 2 ↑ + 4 NH 3 &UpArrow

در واکنش فوق، حلال الکلی باعث می شود هیدرازین هیدرات، عامل محافظ و یون های فلزات واسطه به طور یکنواخت پراکنده شوند، مستقیماً در واکنش شرکت نمی کنند. افزودن محافظ تأثیری بر واکنش ندارد و انجام می دهد، حتی ممکن است به آن اضافه نشود. این واکنش باید در شرایط اولیه انجام شود، نیاز به تنظیم مقدار pH محلول و تبدیل شدن به قلیایی شدن است.

طرح فنی بتن این اختراع به شرح زیر است:

نوعی تبدیل روش هیدرازین هیدرات در فاضلاب. از جمله: در فاضلاب حاوی هیدرازین هیدرات، ترکیب فلز ترانزیشن و حلال الکلی را اضافه کنید. pH تا 9 تا 14 دوباره با NaOH یا آمونیاک تنظیم می شود. سپس در دمای سرعت اختلاط 50 تا 200 دور در دقیقه و 10 تا 40 درجه سانتیگراد واکنش نشان دهید. زمان پاسخ 18 تا 24 ساعت است. که در آن ترکیب فلز انتقالی کلرید یا ترکیب نیترات Fe، Co، Ni، Ru، Pd یا Pt است. نسبت مول ترکیب فلز ترانزیشن و هیدرات هیدرازین 1:400 ~ 500 است و حلال الکلی و نسبت جرم محافظ 20 ~ 40: 1 است.
در تجسم ترجیحی اختراع، قبل از تنظیم pH NaOH یا آمونیاک به 9 تا 14، نسبت جرمی با افزودن عامل محافظ، عامل محافظ و ترکیب فلز انتقالی 1 تا 1.5: 1 است. بیشتر ترجیح داده می شود که عامل محافظ توصیف شده باشد. PVP، PVA یا PEG.
در تجسم ترجیحی اختراع، حلال الکلی توصیف شده متانول یا اتانول است. بهتر است  که اتانول  95٪ باشد.
در تجسم ترجیحی اختراع، سرعت اختلاط  80rpm است.
در تجسم ترجیحی اختراع، زمان پاسخ بهتر  24 ساعت است.

این اختراع اثرات مفیدی به شرح زیر دارد:

تبدیل روش هیدرازین هیدرات در فاضلاب اثر مفیدی دارد

تجسم1

راکتور 5 لیتری محلول 1300 میلی لیتری حاوی 0.1 درصد هیدرات را اضافه می کند، 0.03 گرم ترکیب فلزی ترانزیشن H2PtCl6·6H2O، 0.04 گرم پودر PVP عامل محافظتی، حلال الکل 1.6 میلی لیتر 95 درصد، با آمونیاک تنظیم کننده دمای محلول، pH محلول 9 تنظیم می کند، دمای محلول را تنظیم می کند. 80 دور در دقیقه سرعت همزدن (S.S.)، واکنش 24 ساعته.
در تجسم حاضر، قبل از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 0.1٪ و پس از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 0.07٪ است.

تجسم2

راکتور 5 لیتری محلول 1300 میلی لیتری حاوی 1٪ هیدرات را اضافه می کند، 0.12 گرم ترکیب فلزی ترانزیشن RuCl3·3H2O، 0.16 گرم پودر PVA عامل محافظ، حلال الکل 6.4 میلی لیتر، 95٪ حلال الکل، با آمونیاک تنظیم کننده pH محلول تا 20، دمای واکنش کنترل DEG به 10، دمای واکنش کنترل DEG را اضافه می کند. 80 دور در دقیقه سرعت همزدن (S.S.)، واکنش 24 ساعته.
در تجسم حاضر، قبل از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 1٪ و پس از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 0.54٪ است.

تجسم3

راکتور 5 لیتری محلول 1300 میلی لیتری حاوی 5% هیدرات را اضافه می کند، 0.6 گرم ترکیب فلز ترانزیشن FeCl2·4H2O، 0.8 گرم پودر PVP عامل محافظ، حلال الکل 32 میلی لیتر 95 درصد، با pH محلول تنظیم کننده NaOH به 11، دمای واکنش کنترل DEG 30، اضافه می کند. دور در دقیقه سرعت هم زدن (S.S.)، 24 ساعت واکنش نشان می دهد.
در تجسم حاضر، قبل از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 5٪ و پس از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 1.4٪ است.

تجسم4

راکتور 5 لیتری محلول 1300 میلی لیتری حاوی 10 درصد هیدرات را اضافه می کند، 1.33 گرم ترکیب فلزی ترانزیشن CoCl2·6H2O، 1.88 گرم عامل محافظ پودر PEG، 75 میلی لیتر95 درصد حلال الکل، با NaOH تنظیم کننده pH محلول تا 12، دمای واکنش کنترل DEG به 12، دمای واکنش کنترلی C4 دور در دقیقه سرعت هم زدن (S.S.)، 24 ساعت واکنش نشان می دهد.
در تجسم حاضر، قبل از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 10٪ و پس از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 3.2٪ است

تجسم5

راکتور 5 لیتری محلول 1300 میلی لیتری حاوی 10 درصد هیدرات را اضافه می کند، 1.33 گرم ترکیب فلزی انتقالی NiCl2·6H2O، 2 گرم پودر PVP عامل محافظ، حلال الکل 80 میلی لیتری 95 درصد، با آمونیاک تنظیم کننده pH محلول به 10، دمای واکنش DEG را به 10 تنظیم می کند. / دقیقه سرعت همزن (S.S.)، 24 ساعت واکنش نشان دهید.
در تجسم حاضر، قبل از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 10٪ و پس از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 4.6٪ است.

تجسم6

راکتور 5 لیتری محلول فاضلاب 1300 میلی لیتری حاوی هیدرات هیدرازین 20% را اضافه می کند، 3.2 گرم ترکیب فلزی ترانزیشن Ni (NO3) 2·6H2O، 4.8 گرم پودر PVA عامل محافظ، 190 میلی لیتر حلال اتیلن گلیکول 95 درصد، با NaOH برای تنظیم محلول pH اضافه می کند. دمای واکنش 30 درجه سانتیگراد، 80 دور در دقیقه سرعت همزدن (S.S.)، 24 ساعت واکنش نشان می دهد.

تجسم7

راکتور 5 لیتری محلول 1300 میلی لیتری حاوی 10 درصد هیدرات را اضافه می کند، 1 گرم ترکیب فلزی ترانزیشن PdCl2، 1.33 گرم پودر PVP عامل محافظ، حلال الکل 50 میلی لیتری 95 درصد، با pH محلول تنظیم کننده آمونیاک تا 10، دمای واکنش کنترل 80 درجه سانتی گراد در دقیقه سرعت هم زدن (S.S.)، 24 ساعت واکنش نشان می دهد.
در تجسم حاضر، قبل از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 10٪ و پس از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 4.4٪ است.

تجسم8

راکتور 5 لیتری محلول 1300 میلی لیتری حاوی 20 درصد هیدرات را اضافه می کند، 2 گرم ترکیب فلزی ترانزیشن PdCl2، 3 گرم پودر PEG عامل محافظتی، حلال اتیلن گلیکول 120 میلی لیتری 95 درصد، با pH محلول تنظیم کننده NaOH تا 14، دمای واکنش کنترل 30 درجه سانتی گراد، چرخش در دقیقه 80 درجه سانتی گراد را اضافه می کند. سرعت هم زدن (S.S.)، 24 ساعت واکنش نشان می دهد.
در تجسم حاضر، قبل از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 20٪ و پس از واکنش، محتوای هیدرات هیدرازین 4.4٪ است.

کاربرد هیدرازین هیدرات در فاضلاب

کاربرد هیدرازین هیدرات در فاضلاب

سخن پایانی

کسانی که در این هنر مهارت معمولی دارند، می‌توان مشاهده کرد که وقتی طرح فنی در محدوده‌های زیر تغییر می‌کند، می‌توانند همان تجسم‌های توصیف‌شده قبلی یا اثر تکنیک نزدیک را به دست آورند:

نوعی تبدیل روش هیدرازین هیدرات در فاضلاب. از جمله: در فاضلاب حاوی هیدرازین هیدرات، ترکیب فلز ترانزیشن و حلال الکلی را اضافه کنید. pH تا 9 تا 14 دوباره با NaOH یا آمونیاک تنظیم می شود. سپس در دمای سرعت اختلاط 50 تا 200 دور در دقیقه و 10 تا 40 درجه سانتیگراد واکنش نشان دهید. زمان پاسخ 18 تا 24 ساعت است. که در آن ترکیب فلز انتقالی کلرید یا ترکیب نیترات Fe، Co، Ni، Ru، Pd یا Pt است. نسبت مول ترکیب فلز ترانزیشن و هیدرات هیدرازین 1:400 ~ 500 است و حلال الکلی و نسبت جرم محافظ 20 ~ 40: 1 است.
ترجیحاً قبل از تنظیم NaOH یا pH آمونیاک به 9 تا 14، نسبت جرمی با افزودن عامل محافظ، عامل محافظ و ترکیب فلزی انتقالی 1 تا 1.5:1 است و عامل محافظ  PVP، PVA یا PEG است. حلال الکلی بهتر است. متانول یا اتانول
موارد فوق، در حال حاضر تنها تجسم های ارجح اختراع حاضر هستند، بنابراین نمی توان دامنه فرآیند اختراع را بر این اساس محدود کرد و معادل سازی که بنا به دامنه ادعاهای اختراع حاضر و شرح آن تغییر و اصلاح می شود و همه هنوز باید در محدوده ای باشد که اختراع حاضر در بر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *