شیمی در صنعت

مواد شیمیایی مورد استفاده در چاپ چیست؟

چاپ روشی برای بازتولید متن و تصاویر با استفاده از یک کپی اصلی یا یک الگو است. مواد شیمیایی مورد استفاده برای چاپ به عنوان مواد شیمیایی چاپ شناخته می شود. جوهرهای چاپ نیز با فرآیند مشخص می شوند: لیتوگرافی، روتوگراور، فلکسوگرافی، و چاپ دیجیتال، مد روزترین و بالاترین روند رشد. این فرآیندهای مختلف چاپ سنتی سهم بسیار کمتری در درآمد چاپ دارند. علاوه بر این، فرآیندهای تصویربرداری بدون ضربه مانند چاپ جوهر افشان و چاپ الکترواستاتیک سهم بیشتری در بازار چاپ به دست می‌آورند.

رنگدانه ها انواع مواد رنگرزی یا چاپی برای فناوری پردازش مرطوب هستند. رنگدانه ها 100% نامحلول در آب هستند و برای چاپ در صنایع شیمیایی استفاده می شوند.

جوهرها مایع یا رنگ یا رنگدانه ای هستند که در قلم نویسی، چاپ و خالکوبی استفاده می شود. جوهرهای ضد جعل شامل جوهرهای ژل، جوهرهای خاص قلم فواره ای و جوهرهایی که برای ارز کاغذی استفاده می شوند و با سلولز موجود در کاغذ واکنش نشان می دهند تا تغییر رنگ دائمی ایجاد کنند.

کاربردهای مواد شیمیایی چاپ
1. چاپ پیگمنت یکی از بخش های ضروری صنعت نساجی است. این نشان دهنده اهمیت رنگرزی لباس و مواد لباس است. انواع مختلفی از رنگ ها در بازار موجود است که برای چاپ پیگمنت استفاده می شود. رنگدانه های مقاوم، جوهر رنگدانه، رنگ های حلال، رنگدانه های جوهر، رنگدانه های مقاوم، رنگدانه های جوهر چاپ و پیگمنت هنرمندان از رنگدانه های رایج موجود در بازار هستند. چاپ پیگمنت یکی از رایج ترین تکنیک های مورد استفاده در الیاف سلولزی است.

2. پرینت سه بعدی کاربردهای متنوعی در تحقیق و توسعه دارد که برای ساخت جوهرهای معمولی تر استفاده می شود: خواص قوام و جریان، خواص الکترواستاتیک، چسبندگی به زیرلایه، مقاومت در برابر خونریزی و پخش شدن، دارایی سازگاری با حلال، و پایداری الگوهای به دست آمده یا ساختارهای سه بعدی. . زمینه مواد پرینت سه بعدی تا حد زیادی حوزه آزمایشات بوده است و تقاضا برای محصولات تجاری قابل اعتماد به طور مداوم در حال افزایش است.

امروزه تولید کنندگان این روش را برای تولید قطعات ماشینی سفارشی، اقلام لذیذ و حتی چیزهای مصنوعی در مقیاس کوچک و متوسط پیاده سازی می کنند. با این حال، شرکت های تولید کننده اصلی به دنبال چاپ سه بعدی برای تولید در مقیاس بزرگ قطعات ماشین آلات، اسباب بازی ها و لوازم الکترونیکی مصرفی هستند. صنایع خط مقدم اکنون از پرینت سه بعدی برای ساختن راکتورها و سیستم های نمونه استفاده می کنند، از جمله “چاپ” سلول های زنده بر روی بستری برای استفاده در تحقیقات کشف دارو.

3. پرینت 4 بعدی روشی است که در آن یک شی پرینت سه بعدی خود را به ساختار دیگری بر اثر تأثیر سایر منابع انرژی ورودی به عنوان دما، نور یا سایر محرک های محیطی تبدیل می کند. وقتی پرینت سه بعدی قابلیت های صنعت تولید را گسترش داده است، همچنان محدودیت هایی دارد. اینجاست که پرینت 4 بعدی می تواند وارد شود و به تولیدکنندگان این توانایی را می دهد که بیش از آنچه قبلا می توانستند انجام دهند. تولیدکنندگان می‌توانند مواد چاپی را برنامه‌ریزی کنند تا بعداً بتوانند خودشان را جمع‌آوری کنند یا آن‌ها را طوری تغییر دهند که هنگام واکنش به گرما، آب یا محرک‌های دیگر، متناسب با آنچه لازم است، سازگار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *