علمی

کازیمیر فانک: دانشمندی که کلمه “ویتامین” را به ما داد!

کازیمیر فانک: دانشمندی که کلمه "ویتامین" را به ما داد!

.ویتامین

کازیمیر فانک: دانشمندی که کلمه “ویتامین” را به ما داد! بیوشیمیدان کازیمیر فانک متوجه شد که ترکیبات خاصی در رژیم غذایی ما برای حفظ سلامت ما ضروری است – اما او اولین کسی نبود که ویتامینی را جدا کرد.

کازیمیر فانک، بیوشیمی دان لهستانی که اصطلاح “ویتامین ها” را برای کلاس حیاتی مولکول هایی که به ما کمک می کنند تا ما را زنده نگه دارند، ابداع کرد، موضوع امروز doodle گوگل است.

هزاران سال است که تئوری هایی در مورد چگونگی تأثیر غذا بر سلامتی وجود داشته است. در یونان و روم باستان، پزشکان اولیه تئوری «طنز» را ابداع کردند که بیان می‌کرد غذاها باید تعادل مناسبی بین تر، خشک، گرم و سرد داشته باشند تا چهار حالت ضروری بدن – آتش، خاک، خون و بلغم – را کنترل کنند.

مدت‌ها بعد، پزشکان ارتباط‌های متمایزتری ایجاد کردند، مانند مشاهده اینکه مصرف مرکبات مانند لیمو به پیشگیری از بیماری اسکوربوت در ملوانان در سفرهای طولانی کمک می‌کند.

بکازیمیر فانک: دانشمندی که کلمه "ویتامین" را به ما داد!

کازیمیر فانک: دانشمندی که کلمه “ویتامین” را به ما داد!

ادامه مطلب

یک رژیم غذایی طولانی مدت که پیری سلولی را هک می کند می تواند سال ها به زندگی شما اضافه کند

در اواخر قرن نوزدهم، دانشمندان در تلاش برای کشف علت بیماری بری بری بودند که می‌تواند بر سیستم عصبی یا قلبی عروقی فرد تأثیر بگذارد. امروزه به عنوان کمبود ویتامین B1 شناخته می‌شود. در سال 1897، کریستیان آیکمن مطالعه‌ای را بر اساس آزمایش‌های روی جوجه‌ها منتشر کرد .پیشنهاد کرد که رژیم‌های حاوی برنج قهوه‌ای در مقایسه با رژیم‌هایی که فقط از برنج سفید تشکیل شده‌اند، در برابر بری‌بری محافظت می‌کنند.

مکمل های ویتامین

مکمل‌های شیمیایی ویتامین و مواد معدنی متداول‌ترین مکمل‌های غذایی مورد استفاده جمعیت‌ها در سراسر جهان هستند. 1 2 3 4 مقدار ریز مغذی‌هایی که این مکمل‌ها ارائه می‌کنند. از کمتر از مقدار توصیه‌شده تا بسیار بیشتر متغیر است.که باعث می‌شود در کل دریافت‌ها نقش مهمی داشته باشند.

در حالی که مکمل‌ها را می‌توان برای اصلاح کمبود ریزمغذی‌ها یا حفظ میزان مصرف کافی استفاده کرد. مکمل‌های بدون نسخه اغلب توسط افرادی مصرف می‌شوند که علائم بالینی یا علائم کمبود ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *