لوازم آرایش

آیا پلی آکریل آمید برای پوست های حساس مناسب است؟

پلی آکریل آمید یکی از پرکاربردترین پلیمرهای محلول در آب است که از تعداد زیادی گروه آمید آزاد تشکیل شده است. این آمیدها دارای فعالیت شیمیایی قابل توجهی هستند و می توانند مجموعه ای از مشتقات را با انواع مختلف ترکیبات تشکیل دهند. این پلیمر کاربردهای گسترده ای در صنعت دارد که یکی از مهمترین آنها استفاده از پلی آکریل آمید به عنوان چسب و تثبیت کننده در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند مرطوب کننده های صورت، محصولات ضد پیری، لوسیون ها، محصولات مو و ضد آفتاب است.

تاثیر پلی اکریل آمید بر پوست های حساس:
همه افراد کم و بیش به پوست خود اهمیت می دهند، اما کسانی که پوست حساسی دارند بیشتر نگران هستند و همیشه مراقب هستند که پوست خود را تحریک نکنند زیرا بیشتر در معرض بیماری ها و مشکلات پوستی هستند. پوست می تواند به بسیاری از ترکیبات مختلف حساس باشد، بنابراین هیچ قانون مراقبت از پوست وجود ندارد که همه بتوانند از آن پیروی کنند. مواد شیمیایی مانند پلی آکریل آمیدها که به عنوان تثبیت کننده و چسب به لوسیون ها و لوازم آرایشی اضافه می شوند، ممکن است پوست حساس را تحریک کنند. اگر پوست شما به یک محصول ساخته شده با ماده ای مانند این پلیمر واکنش نشان می دهد، آن را با محصولی بدون آن جایگزین کنید.

آیا پلی آکریل آمید برای مراقبت از پوست بی خطر است؟
پلی آکریل آمید به عنوان تثبیت کننده و چسبنده در محصولات بهداشتی استفاده می شود. اگرچه این پلیمر به خودی خود خطرناک نیست، اما از مولکول های آکریل آمید تشکیل شده است که سرطان زا هستند. بنابراین اتحادیه اروپا محدودیت هایی برای میزان آکریل آمید مجاز در محصولات حاوی این محصول تعیین می کند.

لایه برداری:
لایه برداری پوست یکی از روش های پاکسازی پوست صورت است. در این روش به کمک کرم های اسکراب و ماسک های لایه بردار می توان آلودگی ها و سلول های مرده پوست را از منافذ پوست پاک کرد و پوست را پاکسازی کرد. پلی آکریل آمید به شکل دانه های ریز به عنوان لایه بردار و اسکراب برای از بین بردن سلول های مرده روی پوست کمک می کند.

لوسیون:
لوسیون در واقع محصولی است که برای افزایش رطوبت پوست و همچنین افزایش لطافت پوست استفاده می شود. بنابراین استفاده از آن برای افزایش سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس بسیار مناسب است.

لوسیون های حاوی پلی آکریل آمید به دلیل خواص ویژه ای که دارند پوست شما را از کم آبی نجات داده و آن را کاملا آبرسانی می کنند. در مناطق خشک که رطوبت کافی در هوا وجود ندارد، اکثر افراد پوست خشکی دارند، بنابراین استفاده از این لوسیون ها می تواند پوستی شاداب و مرطوب داشته باشد.

ضد آفتاب:
کرم ضد آفتاب یکی از کرم های مراقبتی است که فواید زیادی برای پوست دارد. استفاده از ضد آفتاب خوب و مناسب پوست از آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری می کند و همچنین می تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کند. پلی آکریل آمید موجود در ضدآفتاب ها به حفظ مواد فعال موجود در ضد آفتاب کمک می کند و ضدآب بودن این محصول را بهبود می بخشد.

مراقبت از مو:
مراقبت از مو به عنوان یکی از عناصر زیبای صورت انسان بسیار مهم است. موها به دلیل بافت خاص خود بسیار آسیب پذیر هستند زیرا موها دائماً در معرض آلودگی، گرد و غبار و مواد شیمیایی هستند. در محصولات مراقبت از مو، از پلی آکریل آمید برای کمک به حفظ حالت مو و جلوگیری از خشک شدن آن استفاده می شود.

نتیجه:
استفاده از پلی آکریل آمید در محصولات مراقبت از مو ممکن است به اندازه محصولات مراقبت از پوست رایج نباشد، اما این از اهمیت موضوع نمی کاهد. پوست یکی از مهم ترین اعضای بدن است و نقش مهمی در زیبایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *