شیمی در کشاوزی

چرا صنعت کود اهمیت دارد؟

چرا صنعت کود اهمیت دارد؟

چرا صنعت کود اهمیت دارد؟کودها یک عنصر کلیدی هستند که توسط کشاورزان در تولید مواد غذایی ما استفاده می شود. شرکت‌هایی که کودهای شیمیایی تولید می‌کنند بخش عمده‌ای از بخش تولید کانادا هستند و نقش مهمی در اقتصاد کانادا دارند. این صنعت به طور فعال استفاده مسئولانه از محصولات خود را ترویج می کند و از تلاش ها برای حفظ نظارت بر محیط زیست حمایت می کند.

تولیدکنندگان کود سالانه حدود 24 میلیون تن کودهای نیتروژن، پتاس، فسفات و گوگرد را در برخی از پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین تاسیسات جهان از نظر تکنولوژیکی تولید می‌کنند. فعالیت‌های اقتصادی این صنعت سالانه 23 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک می‌کند و ارزش فروش دروازه‌های کشاورزی داخلی حدود 4.2 میلیارد دلار در سال است. کانادا مواد کود را به بیش از 75 کشور صادر می کند و 95 درصد پتاس ما صادر می شود.
بیش از 76000 نفر در کانادا به طور مستقیم توسط شرکت های کود شیمیایی در مشاغل با دستمزد بالا و با مهارت بالا مانند مهندسان، دانشمندان و تاجران شاغل در معادن، کارخانه های تولید، آزمایشگاه ها و مراکز عرضه مزرعه استخدام می شوند. مشاغل بیشتری در صنایع عرضه و خدمات مرتبط مانند حمل و نقل و فرآوری مواد غذایی وجود دارد. کود سومین کالای با حجم حمل و نقل توسط راه آهن کانادا است.

پایدار

در طول 40 سال گذشته، زمین های کشاورزی به دلیل گسترش شهرها و شهرستان های ما از بین رفته است. کودها به ما این امکان را می دهند که در زمین های کشاورزی موجود بیشتر تولید کنیم.
تا سال 2050، جهان نیاز به افزایش 70 درصدی تولید مواد غذایی دارد. بدون کود، تولید جهانی غذا نیمی از سطح فعلی خواهد بود و کشاورزان را ملزم می‌کند تا در زمین‌های کمتر غذای بیشتری تولید کنند. کود به تولید خاک در سراسر جهان کمک می کند تا غذای کافی برای جمعیت در حال رشد را تامین کند.

محیطی

کود برای تولید محصولات پایدار، برای غذا و سوخت های تجدیدپذیر برای تغذیه جمعیت رو به افزایش جهان ضروری است.
بخش تولید کود در کانادا یکی از کارآمدترین بخش ها در جهان است. در بیست سال گذشته، صنعت به کاهش قابل توجهی در سطوح انتشار دست یافته است، در حالی که کل تولید افزایش یافته است.
این صنعت همچنین به کشاورزان کمک می کند تا انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند و در عین حال به حداکثر بازده اقتصادی از مزارع خود دست یابند. استفاده صحیح از کودهای نیتروژن میزان انتشار اکسید نیتروژن در جو را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *