علمی

اسیدها در بدن , در باران , در طبیعت

اسیدها

 

اسیدها در بدن , در باران , در طبیعت  :در آب به دلیل خودیونیزاسیون آب همیشه مقداری یون H+ و OH- در محلول وجود دارد، اما در محلول های اسیدی، H+ بیشتر از OH- خواهد بود. اسیدهای غلیظ تر H+ بیشتری در محلول خواهند داشت. به دنبال مقیاس pH، محلول اسیدی تر – محلول با H+ بیشتر – مقدار pH کمتری خواهد داشت.

اسیدها می توانند با بازها در یک واکنش خنثی سازی واکنش دهند، که در آن H+ حاصل از اسید با OH- باز واکنش می دهد تا محلولی با غلظت H+ کمتر – و pH بالاتر تولید کند.

باران اسیدی

باران اسیدی یک مشکل زیست محیطی است که در اثر حل شدن مواد اسیدی در آب باران ایجاد می شود. اغلب، این مواد اسیدی ناشی از آلودگی در جو هستند. باران اسیدی، برف اسیدی، و مه اسیدی (که همگی در مجموع به عنوان “باران اسیدی” نامیده می شوند.) همگی می توانند از تعامل بخار آب، باران یا مه با آلاینده های اسیدی تشکیل شوند.

باران اسیدی به دلیل مزاحمتی که دارد می تواند کاملاً مضر باشد .باران تمیز دارای pH معمولی حدود 5.6 است. در حالی که باران اسیدی دارای pH معمولی حدود 4.3 است. به عبارت دیگر، باران اسیدی معمولاً حدود 10 برابر بیشتر از باران تمیز اسیدی است.

اسیدهای طبیعی

اسیدها به طور طبیعی وجود دارند (به عنوان مثال در میوه ها و سبزیجات) و اسیدهای دست ساز به طور گسترده در صنعت، برای تمیز کردن و به عنوان افزودنی های غذایی استفاده می شوند.

به عنوان مثال، آنها می توانند برای از بین بردن زنگ فلزات، به عنوان یک الکترولیت در باتری سلول مرطوب (مانند باتری خودرو)، در صنایع شیمیایی به عنوان یک جزء مهم تولید، و به عنوان افزودنی به غذا و نوشیدنی برای تغییر استفاده شوند. طعم داشته و به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند (مثلاً در نوشابه).

اسید در بدن انسان

اسیدها نیز در بدن انسان مهم هستند. اسید معده در یکی از اولین مراحل هضم غذا را تجزیه می کند و اسیدهای آلی برای سنتز پروتئین، ترمیم بافت و متعادل کردن pH در بافت ها استفاده می شود.

اسید اسکوربیک (ویتامین C) برای بدن انسان و همچنین بسیاری از اسیدهای دیگر ضروری است. “A” در DNA و RNA مخفف اسید است و اینها مولکولهای حیاتی برای تمام زندگی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *