لوازم آرایش

فرمولاسیون ادتا در محصولات مراقبت از پوست

EDTA به عنوان یک عامل کیلیت در محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست شناخته می شود، زیرا از چسبیدن مواد تشکیل دهنده این محصولات به یکدیگر جلوگیری می کند و با ایجاد خاصیت پراکندگی یکنواخت، کارایی آنها را بهبود می بخشد. به دلیل عدم جذب EDTA توسط پوست، استفاده از آن برای لوازم آرایشی بی خطر تلقی می شود.

EDTA برای چه مواردی در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود؟
تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی اغلب از این ماده برای اهداف مختلف استفاده می کنند. این ماده در درجه اول به عنوان یک نگهدارنده، عامل کیلیت و تثبیت کننده عمل می کند، اما نشان داده شده است که توانایی کف کردن و تمیز کنندگی محلول های آرایشی را افزایش می دهد.

به عنوان یک عامل کیلیت فلزی، به یون های فلزات سنگین موجود در آب لوله کشی متصل می شود تا اثرات نامطلوب آب سخت را خنثی کند که به نوبه خود از رسوب فلزات روی پوست، مو و پوست سر جلوگیری می کند. این امر EDTA را به یک ماده مفید در پاک کننده هایی تبدیل می کند که برای تماس با پوست نیاز به آب دارند.

اصولاً این محصول از تخریب مواد آرایشی جلوگیری می کند و شفافیت آنها را حفظ می کند و از بوی بد آن جلوگیری می کند.

آیا EDTA برای پوست مفید است؟
ممکن است بی خطر باشد، اما آیا EDTA می تواند برای پوست شما مفید باشد؟ بر اساس تحقیقات، هیچ اثر مستقیمی بر روی پوست ندارد، اما ممکن است شرایط پوست را از راه های مختلفی بهبود بخشد. به عنوان یک جزء ضروری در محصولات مراقبت از پوست، از رسوب آلودگی، باکتری ها و یون های فلزی بر روی پوست، پوست سر و مو جلوگیری می کند.

پاکسازی پوست:
آب سخت مانع از تمیز شدن پوست با صابون می شود. بنابراین، افزودن EDTA آب سخت را به آب نرم تبدیل می کند و به پاک کننده ها اجازه می دهد تا کف خوبی تولید کنند که برای از بین بردن آلودگی و باکتری ها از سطح پوست ضروری است.

اگر پاک کننده ها به درستی کف نکنند، آثار کثیفی روی سطح پوست به جا می گذارند و مشکلات پوستی زیادی ایجاد می کنند.

جلوگیری از تشکیل رسوبات معدنی:
آب سخت سرشار از کلسیم، منیزیم و سایر نمک های معدنی محلول است. این نوع آب بر روی پوست سر و پوست سر شما باقی می ماند و در صورت استفاده مداوم برای مدتی به آن ها آسیب می رساند. این ترکیبات منافذ پوست را مسدود می کنند که چربی طبیعی پوست را آزاد می کند. بسته شدن منافذ پوست عامل اصلی اگزما و آکنه است.

از خشکی و از دست دادن کلاژن جلوگیری می کند:
آب سخت همچنین رطوبت طبیعی پوست را از بین می برد و باعث خشکی و کدر شدن آن می شود. این پدیده باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک روی پوست می شود. یون‌های معدنی اضافی در آب سخت نیز می‌تواند با تشکیل رادیکال‌های آزاد، کلاژن پوست را تجزیه کند و منجر به پیری زودرس شود. صابون و مواد شوینده حاوی EDTA برای حذف این یون های معدنی از سطح پوست مورد نیاز است تا در شرایط خوبی قرار گیرند.

چه محصولاتی دارای EDTA هستند؟
دی سدیم EDTA را می‌توان تقریباً در هر محصول مراقبت شخصی، از جمله مرطوب‌کننده‌های صورت، لوسیون‌ها، ضدآفتاب‌ها، درمان‌های ضد پیری، پاک‌کننده‌ها، شامپوها، نرم‌کننده‌ها، رنگ‌های مو، شوینده‌های بدن و کرم‌های دور چشم یافت.

نتیجه:
EDTA یکی از محبوب ترین افزودنی های آرایشی و محصولات مراقبت از پوست است، زیرا هیچ ماده دیگری از نظر خواص نمی تواند آنقدر همه کاره باشد که با وارد کردن آسیب اندک به سلامت انسان و محیط زیست، زندگی را بسیار آسان کند. این یک ماده ارزان قیمت است که به راحتی در دسترس است و می تواند به روش های مختلف استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *