شیمی در صنعت دارو

کاربردهای اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید چیست؟

کاربردهای اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید چیست؟ اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید یک ماده پودر سفید رنگ با کاربردهای فراوان در تولید و لوازم آرایشی است. این ترکیب اغلب در خمیر دندان، شامپو، نمک حمام و لوازم آرایشی مانند خمیر دندان، پاک کننده های صورت و ژل های دوش استفاده می شود. این ترکیب همچنین برای مقاصد تجاری از جمله تمیز کردن نشت نفت روی سطوح آب استفاده می شود. اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید یک پودر سفید است که به طور گسترده ای با توجه به سمیت آن خطرناک تلقی می شود. به دلیل غلظت بالای محصولات در هوا، این ترکیب می تواند به سرعت در طول ساخت خمیر دندان، شامپو و سایر لوازم آرایشی در هوا منتقل شود. با توجه به کاربرد آن، این ترکیب در هنگام خیس شدن به شدت واکنش نشان می‌دهد و لازم است با احتیاط زیاد از آن استفاده کرد تا هیچ هدفی برای بلعیدن انسان وجود نداشته باشد.

موارد استفاده از اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید

در زیر کاربردهای زیر برای اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید آورده شده است:

1. خمیر دندان

اولین اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید در خمیر دندان استفاده می شود. این ترکیب که پودری مایل به سفید است، اغلب در خمیر دندان برای سفید کردن و تمیز کردن دندان ها استفاده می شود. هنگامی که در خمیر دندان استفاده می شود، با پوشاندن آن ها با یک لایه سفید که پس از استفاده روی سطح دندان پخش می شود، دندان ها را سفیدتر نشان می دهد. از این محصول می توان به انواع شامپوها و پاک کننده های صورت نیز ساخت.

2. ضد آفتاب

کاربردهای اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید عمدتاً در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم های ضد آفتاب یافت می شود. این ترکیب هنگامی که در لوازم آرایشی مانند ضدآفتاب ها وجود دارد، پس از جذب از طریق پوست با تشکیل کریستال های سیاه رنگ روی آن، برای روشن تر کردن پوست استفاده می شود. این ترکیب در سایر محصولات آرایشی مانند دهان شویه، شامپو و کرم های صورت نیز دیده می شود.

3. نشت روغن روی سطوح آب را تمیز کنید

کاربردهای اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید اغلب در پاکسازی نشت نفت روی سطوح آب دیده می شود. قبل از تمیز کردن نشت نفت، خنثی کردن مواد منفجره ضروری است. اینها شامل اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید است. هنگامی که در آب خیسانده می شود، کریستال های سیاه رنگ که پس از مخلوط روغن و آب تشکیل می شوند، بلافاصله در معرض حرارت یا آتش منفجر می شوند.

4. به عنوان یک آفت کش

اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید نیز به عنوان آفت کش استفاده می شود و در مقادیر زیادی در جایی که معمولاً در معرض هوا قرار می گیرد ذخیره می شود. این ترکیب اغلب به منظور کنترل پشه ها استفاده می شود. با این حال، این کار نمی کند زیرا انواع دیگری از آفت کش های شیمیایی وجود دارد که به راحتی با هزینه کم در دسترس هستند و می توانند به طور موثر این حشرات را کنترل کنند.

5. سطوح آب را تمیز کنید

کاربردهای اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید نیز در پاکسازی آلودگی سطح آب استفاده می شود. هنگامی که این ترکیب به آب اضافه شود، هنگام قرار گرفتن در معرض منابع گرمایی مانند آتش باعث انفجارهای فوری می شود که می تواند نه تنها اشکال حیات موجود در آب، بلکه آنهایی را که در نزدیکی آن یافت می شوند مانند سکوهای نفتی و سایر سازه های ساخته شده از نفت نیز از بین ببرد. . این برای انسان خطرناک تلقی می شود زیرا ممکن است انفجارهای تصادفی در نزدیکی محل زندگی یا کار روزانه افراد رخ دهد.

6. به عنوان یک ماده برای لاستیک

اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید همچنین در ساخت لاستیک برای روانکاری و به عنوان خنک کننده در ساخت لاستیک استفاده می شود. این اپلیکیشن عمدتاً در تعمیرگاه های لاستیک و همچنین در مواقع اضطراری که افراد در دریا گم می شوند استفاده می شود.

7. به عنوان آشکارساز دود خانگی

اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید نیز اغلب به عنوان آشکارساز دود خانگی استفاده می شود. این ترکیب پس از قرار گرفتن در معرض گرما، کریستال‌های سیاه رنگی را تشکیل می‌دهد که می‌تواند سوختن هر ماده‌ای را که می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود، مانند کاغذ، ورقه‌های پارچه و سایر موادی که در نزدیکی منبع خود یافت می‌شوند، تشخیص دهد، بنابراین مردم را با خیال راحت آگاه می‌کند.

8. به عنوان نگهدارنده در فرآورده های دارویی و فرآورده های نفتی

کاربردهای اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید نیز در نگهداری بسیاری از محصولات دارویی برای جلوگیری از خراب شدن آنها قبل از فروش به بازار دیده می شود. اگرچه این استفاده سمیت آن را افزایش نمی دهد، اما حجم آن را افزایش می دهد و بنابراین نیاز به مراقبت دارد تا در معرض انسان قرار نگیرد.

نتیجه

اتیل تری فنیل فسفونیوم بروماید برای کاربردهای گسترده ای استفاده می شود که منجر به تولید انبوه آن توسط بسیاری از شرکت ها می شود. این ترکیب که به طور گسترده در خمیر دندان، شامپو و سایر محصولات آرایشی دیده می شود، پس از تولید و بسته بندی در ظروف می تواند به راحتی در هوا منتقل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *