شیمی در صنعت

رشد و روند بازار پلاستیک های زیستی

بر خلاف پلاستیک های مشتق شده از نفت، پلاستیک های زیستی از منابع بیولوژیکی به دست می آیند. آنها از ذرت، نیشکر، چغندر قند به دست می آیند. سیب زمینی و گندم. مواد بیوپلاستیک معمولاً قابل کمپوست هستند، زیرا در عرض چند هفته پوسیده می شوند و بی ضرر با خاک مخلوط می شوند. این باعث می شود پلاستیک های زیستی در مقایسه با پلاستیک های نفتی برای محیط زیست مناسب و پایدار باشند. پلاستیک های زیستی به طور گسترده ای در ساخت بسته بندی های سفت و سخت استفاده می شود. برخی از پلاستیک های زیستی پرمصرف عبارتند از عصاره نشاسته، پلی اتیلن زیستی (bio-PE)، پلی بوتیلن سوکسینات، پلی لاکتیک اسید (PLA) و ترکیبات PLA.

رشد و روند بازار
بازار جهانی پلاستیک های زیستی در سال 2017 درآمدی معادل 21 میلیارد دلار داشته است. انتظار می رود که از نظر ارزش با CAGR 18.8 درصد از سال 2018 تا 2024 افزایش یابد و تا سال 2024 به 68.5 میلیارد دلار برسد.

در سال 2017، پلاستیک‌های زیستی بالاترین نرخ پذیرش در بسته‌بندی سفت و سخت را داشتند و پیش‌بینی می‌شود در طول سال 2024 با همان سرعت رشد کنند. در سال‌های اخیر، تجاری‌سازی محصولات فیلم چند لایه در بازار پلاستیک‌های زیستی شتاب بیشتری به دست آورده است. فیلم های چند لایه در صنایع متعددی مانند نساجی، باغبانی، کشاورزی، الکترونیک، خودروسازی، ساخت و ساز و کالاهای مصرفی کاربرد دارند.

پلاستیک های زیستی به دلیل انتشار کم گازهای گلخانه ای به عنوان راه حلی برای پایداری در نظر گرفته می شوند. رشد بازار پلاستیک های زیستی توسط عواملی مانند رشد نگرانی های زیست محیطی، سیاست های مطلوب دولت و افزایش آگاهی مصرف کننده هدایت می شود. در حالی که هزینه‌های ساخت بالا و استانداردهای عملکرد نسبتاً پایین‌تر در مقایسه با پلاستیک‌های نفتی، رشد بازار پلاستیک‌های زیستی را محدود می‌کند.

بازارهای منطقه ای
اروپا بیشترین سهم بازار را در سال 2017 داشت که انتظار می رود در طول سال 2024 بر بازار تسلط یابد. 20 درصد از ظرفیت تولید پلاستیک های زیستی جهانی را تشکیل می دهد. در اروپا، صنایع منطقه ای پلاستیک های زیستی را به جای پلاستیک های نفتی انتخاب کرده اند تا این قاره را به یک منطقه مدیریت زباله مناسب تبدیل کنند. انگلستان، ایتالیا و آلمان کشورهای اصلی هستند که تحقیق و توسعه و همچنین تولید بیوپلاستیک در اروپا در حال انجام است.

حدود 50 درصد از پلاستیک های زیستی جهانی در سال 2018 در منطقه آسیا و اقیانوسیه تولید شد. انتظار می رود منطقه آسیا-اقیانوسیه با بالاترین CAGR از سال 2018 تا 2024 رشد کند. نیروی محرکه رشد بازار پلاستیک زیستی آسیا-اقیانوسیه جمعیت زیاد آن است. پایه. چین به دلیل استفاده زیاد از پلاستیک های زیستی برای تولید محصولات صادراتی به رشد این بازار کمک خواهد کرد.

آمریکای شمالی نزدیک به 15 درصد از سهم بازار جهانی پلاستیک های زیستی را به خود اختصاص داده است. بازار پلاستیک های زیستی آمریکای شمالی پیشرفت های زیادی خواهد داشت، جایی که پیش بینی می شود تقاضا به بیش از دو برابر برسد. بازار آمریکای شمالی با افزایش مصرف مواد زیستی و رزین های پلی لاکتیک اسید (PLA) هدایت می شود.

خلاصه
سهم قابل توجهی در بازار پلاستیک های زیستی توسط چند تولید کننده برجسته به دلیل هوش و استراتژی های بسیار رقابتی آنها بدست می آید. یک روند اصلی وجود دارد که در آن بازیگران بازار به طور همزمان پایه خود را تقویت کرده و دامنه خود را گسترش می دهند. استراتژی‌های مهمی که توسط بازیگران بازار اتخاذ می‌شود شامل همکاری، مشارکت، توسعه، راه‌اندازی محصول، سرمایه‌گذاری مشترک و ادغام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *