شیمی در صنعت, لوازم آرایش

دی اکسید تیتانیوم برای پوست

تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب در فرم روتیل به علت پایداری شیمیایی بالا و خاکستری نشدن در برابر اشعه ی UV کاربرد بسیاری در تولید کرم های ضد آفتاب دارد.

هر نوع SPF دارای پتانسیل عمده ای برای فواید پوست شما، هم در کوتاه مدت و هم در طول زمان است. دی اکسید تیتانیوم، به ویژه، دارای چند مزیت اضافی است که ممکن است بسته به اولویت های شما، آن را به گزینه ای ایده آل نسبت به سایر فیلترهای UV تبدیل کند.

غیر تحریک کننده: برخی از لوازم آرایشی و ضدآفتاب هایی که حاوی دی اکسید تیتانیوم هستند با در نظر گرفتن پوست حساس فرموله شده اند، بنابراین پتانسیل تسکین پوست و رفع نگرانی های شما را دارند. دکتر ریاض می گوید: «دی اکسید تیتانیوم یک ماده معدنی غیر تحریک کننده و همچنین یک جایگزین طبیعی بی خطر برای ضد آفتاب های مشتق شده مصنوعی است که می تواند باعث التهاب شود.

غیر کومدوژنیک: اگر پوست مستعد آکنه دارید، استفاده از محصولات غیر کومدون زا به لطف موادی که منافذ را مسدود نمی کنند، ممکن است به کاهش بروز جوش کمک کند. اکثر برندها روی بسته بندی مشخص می کنند که آیا یک محصول غیر کومدون زا است یا خیر، بنابراین مطمئناً ارزش دارد که به این موضوع توجه کنید. دکتر ریاض توضیح می دهد: «دی اکسید تیتانیوم یک ماده آب دوست و غیر کومدون زا است که به راحتی شسته می شود، و برای کسانی که نگران بسته شدن منافذ، جوش و حساسیت پوست هستند، مناسب است».

محافظت در برابر اشعه‌های مضر UV: «دی‌اکسید تیتانیوم برای هر کسی که می‌خواهد از آسیب اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کند عالی است» و افزود که دی‌اکسید تیتانیوم به‌عنوان یک مسدودکننده فیزیکی با طیف وسیع UVA و UVB استفاده می‌شود.

از پیری زودرس جلوگیری می کند: اشعه ماوراء بنفش باعث تغییراتی در DNA می شود که می تواند منجر به پیری زودرس و در برخی موارد سرطان پوست شود، بنابراین استفاده از ضد آفتاب حاوی دی اکسید تیتانیوم و دارای SPF راهی عالی برای محافظت از سلامت پوست شما است. دیدن دی اکسید تیتانیوم در هر ضد آفتاب بسیار عالی خواهد بود، زیرا می تواند به حفظ خطوط و چین و چروک ها و همچنین جلوگیری از از دست دادن خاصیت ارتجاعی کمک کند.

نامرئی پس از استفاده: برای هر کسی که به دنبال ضد آفتابی است که رنگ سفید باقی نماند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی ضدآفتابی که حاوی دی اکسید تیتانیوم است سرمایه گذاری کنید. توجه داشته باشید که نتایج ممکن است به دلیل فرمولاسیون محصول متفاوت باشد. همچنین، به خاطر داشته باشید که اکثر ضدآفتاب‌ها شفاف نمی‌شوند، بنابراین برای اطمینان از حداکثر محافظت، همچنان باید از آن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *