علمی

انواع فرمولاسیون کف زدا

 

انواع فرمولاسیون کف زدا,کف زدا یک افزودنی شیمیایی است که در مایعات فرآیند صنعتی استفاده می شود که باعث کاهش و جلوگیری از تشکیل کف می شود. کف زداها به عنوان عوامل ضد کف نیز شناخته می شوند. فوم ها باعث ایجاد مشکلاتی در فرآیندهای صنعتی می شوند که می تواند روی پوشش های سطحی تأثیر بگذارد و از پر شدن کارآمد ظروف جلوگیری کند.

این افزودنی برای جلوگیری از تشکیل کف و همچنین شکستن کفی که قبلاً تشکیل شده است استفاده می شود. کف زداها دارای ویسکوزیته پایین و خاصیت فعال سطحی هستند که آنها را در کانال های کف نامحلول می کند. آنها به سرعت روی سطوح کف آلود پخش می شوند و ضخامت کمی دارند. کف زداها در صنایعی مانند ساخت و ساز، فرآوری مواد غذایی، مواد شوینده، شکر، پلاستیک، رنگدانه، سیال فلزکاری، رنگ، پوشش، جوهر، داروسازی، خمیر و کاغذ، چسب ها، تصفیه آب، تایر و پولیش خودرو کاربرد دارند. فرمولاسیون های کف زدای مختلفی برای جلوگیری و کاهش تشکیل کف وجود دارد.

انواع کف زدا

1. کف زدای مایع بدون سیلیکون

کف زدای مایع بدون سیلیکون در سیستم های مبتنی بر آب و حلال موثر هستند. صنایع مختلف مواد ضد کف متعلق به این کلاس را خریداری می کنند، زیرا آنها بازسازی کف را کنترل می کنند، باعث تغییر رنگ نمی شوند و می توانند در سیستم های حساس به فرمالدئید استفاده شوند. تامین کنندگان کف زدای مایع بدون سیلیکون اینها را به صنایعی مانند رنگ، پوشش، رزین، لاستیک، مواد شیمیایی عکاسی، چسب، پردازش فلز و غیره عرضه می کنند. انواع مختلفی از کف زدای مایع بدون سیلیکون وجود دارد که به ویژه برای کاربردهای عمومی با خواص کف زدایی خوب تولید می شوند. بسیاری از صنایع، کف‌زدای مایع بدون سیلیکون را می‌خرند، زیرا نتایج دلخواه را می‌دهند. این طیف از عوامل ضد کف سازگار با محیط زیست هستند و بنابراین برای استفاده بی خطر هستند، که دارای ترکیب متعادل، مقدار pH دقیق و ماندگاری طولانی هستند.

2. کف زدای مایع بر پایه سیلیکون

کف زدای مایع مبتنی بر سیلیکون از مواد افزودنی کاربردی و سورفکتانت های غیر یونی تشکیل شده است. سورفکتانت های مختلفی در ساخت آنتی فوم های سیلیکونی استفاده می شود. کف زدای مایع مبتنی بر سیلیکون افزودنی های کاربردی و سورفکتانت های غیر یونی را تشکیل می دهند. این کف زداها می توانند آبی، غیر آبی یا هر دو کاتیونی باشند که به نوع سورفکتانت مورد استفاده بستگی دارد، اعم از غیر یونی، آمفوتریک یا آنیونی. بسیاری از کاربران نهایی به دلیل خاصیت تغییر کشش سطحی، کف‌زدای مایع مبتنی بر سیلیکون را خریداری می‌کنند. بسیاری از کاربران صنعتی مواد ضد کف سیلیکونی را خریداری کرده و آن را با مواد جامد آبگریز ترکیب می کنند تا اثر کف زدایی را افزایش دهند.

3. کف زدا پودر بدون سیلیکون

فوم می تواند منجر به کاهش کارایی کارخانه، از بین رفتن محصولات با ارزش و آسیب به کالاها شود. صنایع مختلف برای شکستن فوم ها و همچنین کنترل بازسازی فوم، مواد ضد کف پودری بدون سیلیکون خریداری می کنند. تامین کنندگان کف زدای پودر بدون سیلیکون آن را به صورت خشک برای تولید محصولات عرضه می کنند. شرکت های سیستم های قاب بندی، کف زدا را خریداری کرده و در غلظت های بسیار کم از آن استفاده می کنند.

صنایع مختلف مواد ضد کف پودری بدون سیلیکون را برای استفاده در افزودنی های سیمان، پودرهای شیمیایی کشاورزی قابل ترشوندگی و مواد شیمیایی کشاورزی قابل جریان خشک خریداری می کنند. تامین کنندگان کف زدا پودر بدون سیلیکون این ماده شیمیایی را به تولید کنندگان، توزیع کنندگان و کاربران نهایی صنعتی مختلف عرضه می کنند.زیرا آنها سازگار با محیط زیست و زیست پذیر هستند. این طیف از کف زداها به دلیل هزینه و کارایی کار به طور گسترده خریداری می شوند. آنها در سیستم قاب بندی و ذخیره سازی پایدار هستند.

4. ضد کف های پودری مبتنی بر سیلیکون

کف زدای پودری مبتنی بر سیلیکون از ترکیب ضد کف سیلیکونی تشکیل شده است. بسیاری از صنایع مواد ضد کف پودری مبتنی بر سیلیکون را برای کاربردهای متعدد تولیدی خریداری می کنند. صنایعی مانند چسب، کشاورزی، ساخت و ساز، مواد شوینده، پالایش چاه نفت، رنگ، جوهر، پوشش‌ها و منسوجات، کف‌زدای پودری مبتنی بر سیلیکون را از تامین‌کنندگان کف‌زدای پودری مبتنی بر سیلیکون خریداری می‌کنند. این فرمول‌های کف‌زدا مبتنی بر سیلیکون، عملکرد کف‌زدایی عالی دارند و به دلیل قدرت کف‌زدایی پایدار و پایداری در غلظت‌های کم، اولویت دارند. کف زدای پودری مبتنی بر سیلیکون در کنترل فوم در سیستم های کف سازی با دوز کمتر بسیار موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *